Saturday, June 25, 2011

Siapakah itu Majistretkah?!


Tanya sama hati...
bila paler otak berligar kencang...
...bila pokok mula bergoyang pasti angin menyepit... 
 Tatkala hujan lebat...
baju jadi lemau... 

Bila melahap keropok terasa lembab di tekak...berdarah ke? 
atau tersiat kulit tekak...
dek keropok garing enak di makan tapi bisa sahaja menyiat kekulitan tengkorok 
kesimpulanya relek lah jangan terlalu gelojoh... 

Alkisahnya nak bercerita... kisah dah lama juga nih ... masa tu dok kat comp lab...godeh sana godeh sini...penganaz donia dah lama berundur pergi... ambil itu ini...check bagai...compile data dan mengemas sikit... Tetiba terdengar sore kurang lunak berdehem....eiii berderau cam sore jantan...mana datangnya? Secara logik Comp Lab di tingkat empat ampunya bangunan...condusive enuff dan kalis babusss punya bilik....

Siapakah ituuuuuuuuu?.... Coba Terkahhhhhh!...

Sedikit berderau rasa di sanubariku....ermmmmm ku kuatkan semangat... Jangan panik relek...cool....keropok ku ramas mengeluarkan bunyi ala cengkerik....

Ehemmm!....

Sekali lagi acahan kali ini lebih garau ....kompom sore jantan!... Ku beranikan diri berjalan hingga ke belakang Lab....anasir manalah yang hendak menerja mengusik-gusik ku....?

No hap! No hap! Nothing... Tiada siapa... yang nyata para penganaz donia sudah sejam lamanya berlalu pergi.... 

Harus kah ku buka pintu dah cabut lari?!!!!!.....Relax Mdm Flower...baru jam 3.30 petang....ermmmmm act cool... ....ku dengar seretan bunyi seperti barangan berat pula....adoiiii mamposs lah aku kali ini... 

Sekolah halloweenkah ini?....

Memanglah sekolah ini ala Jin bertendang dan sungguh antik....20tahun? 30 Tahun?!...ntah aku takde masa nak membilang jari... Perlahan-lahan aku mengeliat eksyen sikit-sikit jer....untuk menenangkan otot yang mula menunjukan aksi kepanikan... 

Ku kemas buku-buku dan file... ku masukan satu persatu ke dalam beg...ku check segala bagai thumbdrives di montot cpu....takut kang tertinggal pula... naya kene patah balik....

Ewah-ewah Berdehem lagi....lebih garau dan kasar dari memula tadi...Ecehhhhhhh nko sakat tak sudah ya!....nantilah aku belah...takleh wait ke?!!!...ngengader lah... 

Ku conggak akal dan pikiran...sebelom aku keluar...aku tidak mahu bergelap seorang diri...the main fuse box at the other end of the room and exit out the door at the far end opposite direction... ....aku buat perkiraaan....at all costs accomplish the mission ... Aku harus membuka pintu sebelom aku switching off the main switch... ...ooookkk... 

Aku buka pintu luas-luas...ku letak beg sandang dan beg file aku menahan pintu.... aku berjalan tergedik-gedik mcm penguin dan sangat berhati-hati ke belakang untuk mematikan main switch.... ...ku dengar pintu depan sudah mula bergerak...grek krekkkekekekek....

Ayoyo!....Ammak! Apppaaaaa!...

...dengan cepat kilat aku tekan main switch... POP! Golap gulita....and the main door berdentum kuat!.....adoiiiilah mission failed!.... 

 ....pocot jantung ku....My heart dap dup dap dup sink deeper and I can hear the sound of my own breathing...don't fools me...bloody hell!... ...jgn lari ku pujuk hati....tetiba aku terasa meremang bulu tengkuk ku...ku pasan seolah di belakang ku ada sesuatu... could feel raspy breathing sounds...aku pun pantaskan gedikanku menuju ke pintu depan... ...

Ku tekan pintu bertuli...ehe tak buka juga...berulang kali....siol jerr automatic door kepunden nih....ku pejam mata...ku picit lagi sambil baca bismillahirrahman nirrohimmmm...terbuka...ku capai beg dan berlalu pergi tanpa menoleh.... ...pantas ku bergerak dan menuruni tangga sehingga sesampai ke 2nd floor... seorang pak guard bersore....

"Eh ada orang lagi....pakcik baru tadi nak kunci gate bawah..." Eceh......aku senyum...ku teruskan langkah ku...peloh menitik...tak kose aku nak ambek tahu apa ITU... ...minggu depan ku datang lagi...tu lain story...skrg aku harus pulang...rasa bagai nak terkucil pula.... Ececehhhhhh...aissshhhhhhhey bedah.... ...seriau pulak...ternyata The Unseen Forces berjaya menadrenaline rushkan urat saraf ku...

Siol jerr!...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...